Reference

Oprava traťového úseku Ledečko (mimo) - Kácov – Zruč nad Sázavou (mimo)

právě probíhá

Zákazník: Chládek & Tintěra, a.s.
Investor: SŽDC, s.o.
Realizace: 2019

Na akci jsme se podíleli v rámci geodetických služeb, a to při měření APK (absolutní polohy koleje) a zpracování GDSPS (geodetické dokumentace skutečného provedení stavby).

Popis realizace stavby:

Třicetikilometrová oprava trati začínala v Ledečku a končila před stanicí ve Zruči nad Sázavou. Trať byla před dvěma lety kvůli špatnému technickému stavu uzavřena. Opravu úseku trati č. 212 provedlo v rekordním čase sdružení firem EDIKT, a.s., a Chládek & Tintěra, a.s.

V celém třicetikilometrovém úseku byl během asi tří měsíců kompletně zrekonstruován železniční svršek, včetně strojního čištění štěrkového lože, a odvodnění. Opraveny jsou také desítky železničních přejezdů. Ve stanicích a zastávkách stavbaři vybudovali nová normová nástupiště a někde i osvětlení.

Na více než 115 let staré trati byl předloni provoz v úseku Kácov – Zruč nad Sázavou kvůli špatnému stavu nejprve omezen, nakonec úplně zakázán. Stěžejním důvodem byl zvýšený výskyt defektoskopických vad kolejnic, které nebylo možné odstranit prostou údržbou a opravami. Také větší počet pražců dosáhl hranice své životnosti, což mělo přímý vliv na stabilitu a kvalitu geometrické polohy koleje. Dalším důvodem mimořádných výluk byly nestabilní skalní stěny v bezprostřední blízkosti trati, z nichž docházelo k uvolňování částí skalního masivu, které ohrožovaly železniční provoz.

Nyní, již od 28. června 2019 znovu jezdí vlaky podél řeky Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou.